Wednesday, September 8, 2010

kegembiraan dalam kesedihan**

tahun 2010~tahun keempat ak,akak2 aku ngan bapak beraya tanpa arwah mak~sunyi~sepi~sedih~dlm keseronokan membuat persiapan mengemas rumah dan buat kuih,,mmg org x kan tawu yg ak sbnarnya sgt sedih tnpa mak-----takbir raya-----adalah satu perkara yang aku x bole dgar sejak akhir2 ni-----kalau dgr je msti terus mengalir air mat---ak tawu---yang pergi tetap pegi--yang hidup harus teruskan khidupan--but--the feelings juz comes--susah aku nak tepis----nak sorok dari family mmbers yg laen pon susah---ak ingat lagi sebelum2 ni---kalau nak raya je msti tiap2 taun mak akan jahit langsir baru---jahit sarung kusyen baru n kalo bkesempatan sarong cadar sekali---mmg meriah tiap2 taun sebab arwah mak ak pndai mnjahit----cuma baju je kami beli/tempah-----still kekal dlm ingatan raya terakhir arwah beraya dgn kami semua--dya ad pesan----'mak rasa lepas ni mak da x buat da semua ni,,,hampa semua pandai2 la tukar2 langsir smua ni'----mmg tersentak jugak aku bila arwah cakap camtu


.taun 2006---taun 2006 bulan november ,,,arwah mak da mninggalkan kami semua mngadap YANG LEBIH MENYAYANGI dya---namun aku bersyukur sebab kami sempat berbakti pada mak...aku  smpat meluangkan masa tuk mnjaga arwah di hospital sedangkan waktu tu masih dlm sesi persekolahan----tapi aku ponteng sekolah---sebab waktu tu mmg PMR da abes...cikgu2 semua pon x ambil kdatangan--kalu ad kengkawan yg dtg ke sek pon,,tujuan mereka adalah utk bermain dan bersembang---dan ak rasa aku da pilih jalan yg sgt betul tuk jaga arwah mak aku...tapi aku tawu itu sangatla x cukup jika dibndingkan dengan apa yg arwah da buat pada kami semua--jaga  kami--besarkan kami----didik kami---ampunka adik mak--kalu adik ad buat mak tsinggung---AMPUN....


dlm soal kuih raya pon camtu jugak--tiap2 taun ad aja biskot +kek yg arwah buat---sedap pulak tu--biskot samperit terutama---skang ni kami msg2 sibuk-----kalau ad kssempatan kami buat biskot raya--ar ni baru 2 jenis kuih da siap-----japg lag nak tmbah lagi---Mak,,,adik sayang sgt kat mak...kami semua syg mak......moga mak ditempatkan di kalangan org2 yg soleh-----amin---

1 comment: